تحولات مصر/

دستگیری 12 نفر از طرفداران اخوان/ سیا و پنتاگون به برخی گروههای مصری پول می دهند

دستگیری 12 نفر از طرفداران اخوان/ سیا و پنتاگون به برخی گروههای مصری پول می دهند

نیروهای امنیتی مصر امروز 12 نفر از طرفداران اخوان المسلمین را به اتهام دست داشتن در اغتشاشات جمعه گذشته دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های مصری، نیروهای امنیتی مصر با هماهنگی اداره آگاهی الجزیره، 12 نفر از طرفداران اخوان المسلمین را به اتهام دست داشتن در اغتشاشات جمعه گذشته، با یورش به منازل آنها در الطالبیه بازداشت کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای پلیس مامور تامین امنیت امتحانات دانشگاه الازهر، از سگ های پلیسی برای حفظ امنیت این مکان و نیز بازرسی دانشجویان استفاده می کنند.

از سوی دیگر، عمرو عمار کارشناس مسائل راهبردی و نظامی در مصر اعلام کرد دولت آمریکا همچنان به ارتباط با برخی جنبش های جوانان در مصر به منظور بحرانی کردن اوضاع ادامه می دهد.

عمار، رهبران جنبش جوانان ششم آوریل را به دریافت پول از وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) و رهبران جنبش کفایه را به گرفتن پول از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) متهم کرد.

خبر دیگر اینکه، عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر به نشست های خود با نمایندگان استان های مصر درباره نقشه آینده ادامه می دهد.

از سوی دیگر الیوم السابع نوشت احمد محاریق عضو دفتر اجرایی جوانان جبهه نجات مصر با بیان اینکه حماس جزء جدایی ناپذیر از اخوان المسلمین است، از دولت مصر خواست حماس را به عنوان یک جنبش تروریستی همانند اخوان المسلمین قلمداد کند.

روز گذشته منابع مصری اعلام کردند نیروهای گمرک مصر، مقادیر زیادی سلاح و مهمات را در جعبه هایی که از ترکیه و آمریکا وارد شده بود، ضبط کردند.


 

کد خبر 2204566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha